Wednesday, April 25, 2012

ကြန္ပ်ဴတာ၏အေျခခံ သေဘာကို ခြဲျခမ္းၾကည့္ျခင္း

ကြန္ပ်ဴတာ၏အေျခခံ သေဘာကို ခြဲျခမ္းၾကည့္ျခင္း (၁)

Computer
Computer ဆိုသည္မွာ ထည့္သြင္းေပးေသာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚ မူတည္၍ မွန္ကန္ေသာ အေျဖ မ်ားအျဖစ္ တြက္ထုတ္ေပးႏိုင္ေသာ Electronics ပစၥည္း တစ္မ်ိဳးဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။ ၄င္းကို -
Hardware
Firmware စသည္တုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။

Computer အမ်ဳိးအစားမ်ား
Computer အမ်ဳိးအစားမ်ားကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ အသံုးျပဳလိုသူမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ေပၚမူတည္၍ ေအာက္ ပါ အတိုင္း ခြဲျခားႏိုင္ပါသည္။
(1) Super Computer
(2) Mainframe Computer
(3) Mini Computer
(4) Micro Computer (or) Personal Coumputer
(1) Super Computer

Super Computer သည္ စြမ္းေဆာင္ရည္ အျမင့္ မားဆံုးႏွင့္ အခ်က္အလက္မ်ား သိုေလွာင္ထားႏိုင္မႈ အမ်ားဆံုး Computer မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ တန္ဖိုးျမင့္မားၿပီး ထုထည္အားျဖင့္လည္း ႀကီးမားေသာေၾကာင့္ အထူး သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားတြင္သာ အသံုးျပဳပါသည္။
(2) Mainframe Computer
Mainframe Computer သည္ Super Computer ေလာက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားမႈမရွိေသာ္လည္း အခ်က္ အလက္သိမ္းဆည္းႏိုင္မႈ ပမာဏႀကီးမားလွသည္။ အရြယ္ အစားႀကီးမားၿပီး Computer ခ်င္းခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မႈ အေရ အတြက္ မ်ားျပားေသာေၾကာင့္ ၄င္းကို ဗဟိုတြက္ခ်က္မႈ စနစ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္လိုေသာလုပ္ငန္းမ်ားတြင္သာ အသံုးျပဳ ပါသည္။

(3) Mini Computer
Mini Computer သည္ Mainframe Computer ႏွင့္ယွဥ္ေသာ္ စြမ္းေဆာင္ရည္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မႈ အေရ အတြက္ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ အသံုးျပဳမႈနည္းပါးသည္။

(4) Micro Computer (or) Personal Computer
Micro Computer သည္ အရြယ္အစားေသးငယ္ၿပီး သယ္ယူရလြယ္ကူေသာေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္တြင္ က်ယ္ ျပန္႔စြာ အသံုးျပဳၾကပါသည္။ တစ္ဦးခ်င္းသီးသန္႔ အသံုးျပဳ ႏိုင္ေသာေၾကာင့္လည္း Personal Computer (PC) ဟု ေခၚဆိုၾကပါသည္။ ၄င္းကိုတစ္ဦးခ်င္းသာမက Computer တစ္လံုးခ်င္းခ်ိတ္ဆက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ Server တြင္ခ်ိတ္ဆက္၍ Client အျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳႏိုင္ေသာေၾကာင့္ လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါသည္။
(Server ဆိုသည္မွာ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ Computer ျဖစ္ၿပီး၊ Client ဆိုသည္မွာ ထိန္းခ်ဳပ္ခံ Computer ျဖစ္ပါသည္။)

Computer Hardware
Hardware ဆိုသည္မွာ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးတြင္ လက္ႏွင့္ ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္ရႏိုင္ေသာ ပစၥည္းအစိတ္ အပိုင္းမ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ေအာက္ပါ Hardware ပစၥည္းမ်ားကို ေတြ႕ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။
(1) Monitor
(2) Keyboard
(3) Mouse
(4) System Unit

(1) Monitor
Monitor ဆိုသည္မွာ ကြန္ပ်ဴတာ၏ လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ားကို ေဖာ္ျပေပးေသာ ျမင္ကြင္းျပစက္ပင္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းကို System Unit တြင္ တိုက္႐ိုက္ခ်ိတ္ဆက္ထားျခင္း ျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ျပသေပးပါ သည္။ Monitor ႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပီး ၄င္းတို႔မွာ CRT (Cathode Ray Tube) ႏွင့္ LCD (Liquid Crystal Display) တို႔ ျဖစ္ပါသည္။
   CRT Monitor ၏ ေကာင္းက်ိဳးမွာ အေရာင္ အရည္အေသြး မွန္ကန္ျခင္း၊ LCD Monitor ႏွင့္ယွဥ္ေသာ္ တန္ဖိုးနည္းပါးျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ ဆိုးက်ိဳးမွာ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားသံုးစြဲမႈပမာဏ မ်ားျပားျခင္း၊ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ အသံုးျပဳပါက မ်က္စိကိုထိခိုက္ေစျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
   LCD Monitor ၏ ေကာင္းက်ိဳးမွာ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားသံုးစြဲမႈ နည္းပါးျခင္း၊ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ အသံုးျပဳ ေသာ္လည္း မ်က္စိကုိ မထိခိုက္ႏိုင္ေစျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ ဆိုးက်ိဳးမွာမူ Color Seperation ျပဳလုပ္ရာတြင္ အေရာင္ မွားယြင္းေစျခင္း၊ တန္ဖိုးႀကီးမားျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္ရန္ ခက္ခဲျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

(2) Keyboard
Keyboard သည္ စာ႐ိုက္ရန္ႏွင့္ အမိန္႔ေပးေစခိုင္း ရန္ ခလုတ္မ်ား ပါ၀င္ေသာ ခလုတ္ခံုတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းကိုလည္း System Unit တြင္ တိုက္႐ိုက္ခ်ိတ္ဆက္ ထားပါသည္။ Keyboard တစ္ခုတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ Alphabetic Key (A to Z), Numeric Key (0,1,..,9), Function Key (F1,F2,...,F12), Control Key, Alternative Key, Enter Key စသည္တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ Keyboard မ်ားတြင္ Multimedia Button မ်ားပါရွိသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ၄င္း Multimedia Button မ်ားမွတဆင့္ Music Player ဖြင့္ျခင္း၊ Volume အတိုး အက်ယ္လုပ္ျခင္း၊ Internet Browser ဖြင့္ျခင္း စသည္တို႔ကို တိုက္ရိုက္ျပဳလုပ္ႏိုင္ ပါသည္။

(3) Mouse
Mouse ကို Pointer ဟု ေခၚသည့္ ႁမွားတံေရြ႕လ်ား ေစရန္ႏွင့္ အမိန္႔ေပးရန္အတြက္ အသံုးျပဳပါသည္။ ၄င္းတြင္ Left Button ႏွင့္ Right Button ႏွစ္ခုပါ၀င္ၿပီး Left Button ကို အမိန္႔ေပးရန္အတြက္ အသံုးျပဳပါသည္။ Right Button ကိုမူ အမိန္႔ေပးရန္အတြက္ ေခၚယူေသာ Command မ်ား ေပၚလာေစရန္ အသံုးျပဳပါသည္။ ေနာက္ ပိုင္းတြင္မူ Button ႏွစ္ခု၏အလယ္တြင္ Roller တစ္ခုပါ၀င္ လာၿပီး ၄င္းကို Mointor ၏ျမင္ကြင္းတြင္ မဆန္႔ေတာ့ေသာ အပိုင္းမ်ားကို ဆြဲယူၾကည့္႐ႈရန္ အသံုးျပဳသည္။
Mouse တြင္ Ball Mouse ႏွင့္ Optical Mouse ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ Ball Mouse သည္ ေအာက္ေျခတြင္ ေဘာလံုးေလးတစ္လံုးပါ၀င္ၿပီး ၄င္း ေဘာလံုးေလးမွတဆင့္ Pointer ၏ လႈပ္ရွားမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ Optical Mouse တြင္မူ ေဘာလံုးေလး မပါ၀င္ေတာ့ပဲ Laser အလင္းတန္းျဖင့္ Pointer ၏ လႈပ္ရွားမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။

(4) System Unit
System Unit ကို သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ေလးေထာင့္ပံုးတစ္လံုးဟုသာ ျမင္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုး၏ စြမ္းေဆာင္ရည္မွာ ၄င္းအေပၚတြင္ လံုး၀တည္ရွိေနေပသည္။ ၄င္း System Unit ကို သ႐ုပ္ခြဲ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ေအာက္ပါပစၥည္းမ်ား ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္း ထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရေပမည္။
        (1) CPU (Central Processing Unit)
(2) Mother Board
(3) Memory
(4) Storage Devices
(5) PSU (Power Supply Unit)
(6) Casing
(7) Expension Card (Video Card, Audio Card, Modem Card, Network Card, etc..)
(8) Heat Protector (Fan, Heat Sink)

ကြန္ပ်ဴတာ၏အေျခခံ သေဘာကို ခြဲျခမ္းၾကည့္ျခင္း (၂)

CPU (Central Processing Unit)
CPU (Central Processing Unit) ကို Processor ဟုလည္း ေခၚဆိုေလ့ရႇိၾကၿပီး ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုး၏ ဦးေႏႇာက္ဟု သတ္မႇတ္ႏိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆို ေသာ္ တြက္ခ်က္ျခင္းဆိုင္ရာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အခ်ိန္တို အတြင္းၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို့ရာတြင္ ဒႆမကိန္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈမ်ား ကိုမူ တြက္ခ်က္ေပးႏိုင္ျခင္း မရႇိေပ။ ဒႆမကိန္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအတြက္FPU (Floating Point Unit) ကို CPU ႏႇင့္ ယႇဥ္တြဲတည္ေဆာက္ျခင္းအားျဖင့္ Microprocessor ျဖစ္ေပၚလာသည္။ CPU ၏အျမန္ႏႈန္းကို Hertz (Hz) ျဖင့္တိုင္းတာပါသည္။
ယခင္က Software လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ Processor အမ်ားအျပား ထည့္သြင္းအသံုးျပဳလိုေသာအခါ Mother Board ၏ တည္ေဆာက္ပံုေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရပါသည္။ ဥပမာ - Processor (၂)လံုး တပ္ဆင္လုိျခင္းအတြက္ Mother Board တည္ေဆာက္ပံုထူးျခားစြာ ေျပာင္းလဲျခင္း မရႇိေသာ္လည္း Processor (၄)လံုး တပ္ဆင္လိုေသာအခါ Mother Board ေပၚတြင္ Processor (၄)လံုးအတြက္ ေနရာေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ Mother Board အရြယ္အစား ပိုမိုႀကီးမား လာျခင္းေၾကာင့္ ေနရာအခက္အခဲ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာရသည္။ ယေန့ေခတ္တြင္ Processor တစ္ခုအတြင္း တြင္ Core မ်ားထည့္သြင္းျခင္းအားျဖင့္ Multiprocessor မ်ား ေပၚလာသည္။ Processor တစ္ခုအတြင္းတြင္ Core (၂)ခုထည့္သြင္းျခင္းကို Dual Core (or) Core 2 Duo ၊ Core (၄) ခုထည့္သြင္းျခင္းကို Quad Core ၊ Core (၈) ခုထည့္သြင္းျခင္းကို Octal Core ဟုေခၚဆိုၾကပါသည္။
CPU Cache
CPU ရဲ႕ Speed သည္ Hardware Device အားလံုး ထဲတြင္ အျမန္ဆံုးဟု သတ္မႇတ္ႏိုင္ပါသည္။ သို့ေသာ္ I/O Device မ်ား၏ Speed သည္ CPU Speed ႏႇင့္ ႏိႈင္းယႇဥ္ ႏိုင္ျခင္းမရႇိေအာင္ ေႏႇးပါသည္။ CPU သည္ I/O Device ထံမွ Data ကိုလိုခ်င္ေသာအခါ Speed ကြာျခားခ်က္ ေၾကာင့္ System ၏ Performance ကို ေႏႇးသြားေစပါ သည္။ ထို့ေၾကာင့္ I/O Device မ်ားသည္ Data ကို ပိုျမန္ ေသာ Memory ေပၚတင္ထားပါသည္။ CPU Cache ၏ Speed သည္ CPU ေလာက္မျမန္ဆန္ေသာ္လည္း Memory ထက္ပိုမိုျမန္ဆန္ပါသည္။ မည္မ်ျမန္ဆန္သည္ ဆိုေသာ CPU သည္ Cache မႇ Data ကို လိုခ်င္ေသာအခါ ေစာင့္စရာမလိုေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ပါသည္။ CPU Cache ကိုသံုးရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မႇာ Program မ်ားကို run ေသာအခါ Delay မျဖစ္ေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။
Cache အမ်ိဳးအစားမ်ား
Cache အမ်ိဳးအစားႏႇစ္မ်ိဳးရႇိၿပီး L1 Cache (Level 1 Cache (or) Internal Cache) ႏႇင့္ L2 Cache (Level 2 Cache (or) External Cache) တို့ျဖစ္ပါသည္။
L1 Cache သည္ CPU အတြင္းတည္ေဆာက္ထား ေသာ Cache အမ်ိဳးအစားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ Internal Cache ဟုေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ CPU Speed ႏႇင့္ တန္းတူ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေသာ Cache အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။
L2 Cache သည္ Mother Board ေပၚတြင္ တည္ ေဆာက္ထားေသာ Cache အမ်ိဳးအစားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ External Cache ဟုေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ Full Speed Cache ႏႇင့္ Half Speed Cache ႏႇစ္မ်ိဳးရႇိၿပီး Full Speed Cache သည္ CPU Speed ႏႇင့္ တန္းတူ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ပါ သည္။Half Speed Cache မႇာ CPU Speed ၏ ထက္၀က္ သာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေသာ Cache အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါသည္။
CPU ထုတ္လုပ္ရာမႇာ နာမည္ႀကီးကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာအသံုးမ်ားတဲ့ Intel ရဲ႕ နည္းပညာ ကေတာ့ ႏႇစ္မ်ိဳးရႇိပါသည္။ ၄င္းတို့မႇာWrite Through Cache နဲ႕Write Back Cache တို့ ျဖစ္ပါသည္။ Write Through Cache သည္ ေစ်းေပါေသာ္လည္း Performance အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ 486 ေရႇ႕ပိုင္း CPU မ်ားသာ အသံုးျပဳပါသည္။ ယေန့ေခတ္တြင္မူ Performance ပိုမို ေကာင္းမြန္ေသာ Write Back Cache ကိုသာ အသံုးျပဳ သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
Intel ၏ CPU အမ်ိဳးအစားမ်ား
ယေန့ေခတ္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာဟုဆိုလ်င္ Pentium III, Pentium IV စသည္ျဖင့္သာလူသိမ်ားၾကပါသည္။ တကယ္တမ္းတြင္မူ Processor ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေသာ အျခား ကုမၸဏီမ်ား (IBM, Cyrix, AMD) ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္မူ လူသံုးနည္းလႇေပသည္။ ထို့ေၾကာင့္ လူသံုးမ်ား ေသာ Intel ၏ CPU အမ်ဳိးအစားမ်ားကို ေဖာ္ျပပါမည္။ (Intel ၏ CPU အမ်ိဳးအစားသည္ 8088 မႇစတင္ေသာ္ လည္း ယေန့ေခတ္ႏႇင့္ ကိုက္ညီမႈ မရႇိေတာ့ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေစ်းကြက္အတြင္း ရႇာေဖြေလ့လာရန္ မလြယ္ ကူေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း မေဖာ္ျပေတာ့ပါ) Socket 5 Intel ၏ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ Processor အတြက္ Socket 5 ကိုဖန္တီးျခင္းျဖစ္ၿပီး အျမန္ႏႈန္းမႇာ 75 MHzမႇ 133 MHz အတြင္းရရႇိႏိုင္ပါသည္။ PGA (Pin Grid Array) အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး Pin ေပါင္း (၃၂၀)ေခ်ာင္း ရႇိပါသည္။ (Pin Grid Array ဆိုသည္မႇာ CPU ၏ေအာက္ေျခတြင္ Pin ေခ်ာင္းေလးမ်ား ပါ၀င္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္)။FSB (Front Side Bus) အေနျဖင့္ 50MHz, 60MHz, 66MHz စသည္ျဖင့္ ရရႇိႏုိင္ပါသည္။ (Front Side Bus ဆိုသည္မႇာ Mother Board ႏႇင့္ CPU တို့အျပန္အလႇန္ဆက္သြယ္ၾကေသာ အျမန္ႏႈန္းကို ဆိုလိုသည္။)
Socket 7
Socket 7 ၏အျမန္ႏႈန္းမႇာ 75 MHz မွ 133 MHz အတြင္းရရႇိႏိုင္ၿပီး Pin ေပါင္း (၃၂၁) ေခ်ာင္းပါ၀င္ေသာ PGA အမ်ိဳး အစားျဖစ္ပါသည္။ FSB အေနျဖင့္ 66 MHz ႏႇင့္ 83 MHz ရရႇိႏိုင္ပါသည္။
Socket 8
Intel ၏ Socket 8 မႇစတင္ၿပီး Pentium II ဟု စတင္သတ္မႇတ္ခဲ့ပါသည္။ အျမန္ႏႈန္းမႇာ 300MHz မႇ 333 MHz အတြင္းရ ရႇိႏုိင္ၿပီး Pin ေပါင္း (၃၈၇) ေခ်ာင္း ပါ၀င္ ေသာ PGA အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါသည္။FSB အေနျဖင့္ 66 MHz ႏႇင့္ 75 MHz ရရႇိႏိုင္ပါသည္။
Slot 1
Intel သည္ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ရပ္အေနျဖင့္ 1997 ခုႏႇစ္မႇ စတင္၍ ႇSlot 1 ကိုဖန္တီးခဲ့ပါသည္။ Slot 1 ကို Pentium II တြင္သာမက Pentium III အထိပါ ထုတ္လုပ္ ခဲ့ေသာ္လည္း လူႀကိဳက္မ်ားျခင္း မရႇိေသာေၾကာင့္ ေနာက္ ပိုင္းတြင္ Socket အေနျဖင့္သာ ျပန္လည္ ထုတ္လုပ္လာ ၾကပါသည္။ Slot 1 ကို Pentium II တြင္ 233 MHz မွ 450 MHz အထိရရႇိႏိုင္ၿပီး Pentium III တြင္မူ 450 MHz မႇ 1113 MHz အထိရရႇိႏိုင္ပါသည္။ Pin ေပါင္း (၂၄၂)ခု ပါ၀င္ေသာ္လည္း Slot အမ်ိဳးအစားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ Pin ေခ်ာင္းေလးမ်ားအေန ျဖင့္ေတြ႕ရမည္မဟုတ္ေပ။ (ပံုတြင္ ေလ့လာၾကည့္ပါ)။FSB အေနျဖင့္ 66 MHz, 100 MHz, 133 MHz စသည္ျဖင့္ ရရႇိႏိုင္ပါသည္။
Socket 370
Intel သည္ Pentium III မႇစတင္၍ Processor မ်ား ထုတ္လုပ္ရာတြင္ Pin အေရအတြက္အတိုင္း Socket အမည္ေပးၾကသည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရႇိရပါသည္။ Socket 370 မႇစတင္၍ Peintium III ဟုသတ္မႇတ္ၾကၿပီး အျမန္ႏႈန္းအားျဖင့္500MHz မႇ 1400 MHz အထိ ရရႇိႏိုင္ ပါသည္။ PGA အမ်ိဳးအစား Pin ေပါင္း (၃၄၀) ေခ်ာင္း ပါ၀င္ၿပီး FSB အေနျဖင့္ Slot 1 ၏ အျမန္ႏႈန္းအတိုင္း ရရႇိပါသည္
Socket 423
Socket 423 ၏အျမန္ႏႈန္းမႇာ 1300 MHz မႇ 2000 MHz အထိျဖစ္ၿပီး Pin ေပါင္း (၄၂၃)ေခ်ာင္းပါ၀င္ေသာ PGA အမ်ိဳး အစားျဖစ္ပါသည္။ Socket 423 မႇစတင္၍ Pentium IV ဟုစတင္သတ္မႇတ္ခဲ့ၿပီး FSB အေနျဖင့္ 400 MHz ရရႇိေသာေၾကာင့္ Pentium III ႏႇင့္ယႇဥ္ေသာ္ အျမန္ႏႈန္း သံုးဆေက်ာ္ ကြာျခားသည္ကို ေလ့လာေတြ႕ ရႇိရပါသည္။
Socket 478
Socket 478 ၏အျမန္ႏႈန္းမႇာ 1400 MHz မႇ 3400 MHz အထိ ျဖစ္ၿပီး Pin ေပါင္း (၄၇၈)ေခ်ာင္းပါ၀င္ေသာ PGA အမ်ိဳး အစားျဖစ္ပါသည္။ FSB အေနျဖင့္ 400 MHz, 533 MHz, 800 MHz စသည္ျဖင့္ရရႇိႏိုင္ပါသည္။
Socket T (LGA 775)
Intel သည္ ၂၀၀၄ခုႏႇစ္မႇစတင္၍ Socket T ကို စတင္ဖန္တီးခဲ့ၿပီး ၄င္း၏ထူးျခားခ်က္မႇာ Pin ေလးမ်ား သည္ Pin ေခ်ာင္းေလးမ်ားအျဖစ္ Processor တြင္ ပါ၀င္ မလာေတာ့ပဲ Mother Board ၏ Processor တပ္ဆင္ရာ ေနရာတြင္သာ Pin ေခ်ာင္းေလးမ်ား ထည့္သြင္းထား ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းနည္းပညာကို Land Gird Arry (LGA) ဟုေခၚသည္။ ယခင္က Processor ကို ကိုင္တြယ္ ရာတြင္ သတိမျပဳမိပါက Pin ေခ်ာင္းေလးမ်ား ေကာက္ သြားၿပီး ၄င္းကို Mother Board ေပၚတြင္ သတိမမူပဲ တပ္ဆင္မိပါက Pin ေခ်ာင္းေလးမ်ား က်ိဳးၿပီး Processor ပ်က္စီးႏိုင္ပါသည္။ LGA 775 တြင္မူ Processor တြင္ Pin ေခ်ာင္းေလးမ်ား မပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ၄င္းအခက္အခဲကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ အျမန္ႏႈန္း အားျဖင့္ 2660 MHz မႇ 3800 MHz အထိရရႇိႏိုင္ၿပီး FSB အေနျဖင့္ 533 MHz, 800 MHz, 1066 MHz, 1333 MHz, 1600 MHz စသည္ျဖင့္ရရႇိႏိုင္ပါသည္။
မီးအိမ္ျပာ

No comments:

Post a Comment